Fiscaal

Belastingaangiften en advies

U wilt geen belasting te veel betalen, maar ook niet te weinig. U wilt achteraf niet allerlei boetes opgelegd krijgen. U wilt natuurlijk wel gebruik maken van alle fiscale mogelijkheden, maar hoe zeker bent u daar van? Die zekerheid krijgt u door de fiscalisten van FACET in te schakelen.

U wilt uw aangifte vennootschapsbelasting, inkomstenbelasting of erfbelasting laten verzorgen. Daarnaast wilt u ook een goed fiscaal advies. Bij FACET ligt dat advies in het verlengde van de aangifte. Uw aangifte is immers een prima uitgangspunt om de strategie van uw onderneming voor het komende jaar te beoordelen, maar ook om uw risico’s en kansen in kaart te brengen, verbeteringen in uw financiële en fiscale positie te inventariseren en waar mogelijk maatregelen te nemen om uw situatie te verbeteren.

Wij kijken ook naar uw persoonlijke situatie en die van uw onderneming. Samen met u zorgen we ervoor dat u de juiste fiscale positie op het juiste moment in kunt nemen. Ook fiscaal gezien helpen wij u om beter te ondernemen!

Aangifte+

U wilt uw jaarcijfers beperken tot eigen gebruik omdat uw bank of andere betrokkenen geen uitgebreid accountantsrapport verlangen. Dan mogen we, zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit van de cijfers, bij de opdracht voor een “aangifte+” voor IB-ondernemers de werkzaamheden beperken. Dat scheelt u in de kosten.

Noodplan

Stel, er doet zich met u een calamiteit voor. Geen prettig scenario om over na te denken. Dus is het beter om daar één keer goed bij stil te staan en het in één keer goed te regelen. Want hoe kunt u ervoor zorgen dat uw onderneming in dat geval toch snel en geruisloos gecontinueerd wordt? Wie is uw noodopvolger? Wat zijn uw belangrijkste klanten en welke afspraken zijn er met leveranciers. Wat is de strategie van uw bedrijf? Door dit soort zaken op te nemen in een Noodplan kan uw noodopvolger snel de benodigde stappen zetten.

OASE-dossier

Stelt u zichzelf wel eens de vraag wat er gaat gebeuren als u als DGA of als een van uw compagnons plotseling wegvalt? Weten anderen wat te doen om de continuïteit van uw onderneming te waarborgen? Wij zien het als onze taak u hierbij te helpen door per DGA essentiële gegevens vast te leggen. Wij noemen dat het OASE-dossier, als afkorting van Overlijden, Arbeidsongeschikt, Stoppen met werken en Echtscheiding.

U wilt ongetwijfeld meer weten over het OASE-dossier en het noodopvolgingsplan. U bent van harte welkom om hierover met ons van gedachten te wisselen.

FACET SAFE

Klanten van FACET beschikken over een persoonlijke digitale kluis onder de naam FACET SAFE. In deze kluis zitten, voor zover beschikbaar, hun Noodplan, hun OASE-dossier en andere bijzondere belangrijke documenten. Deze kluis is via een link op onze website overal vandaan te benaderen. Uiteraard zijn alle gegevens zorgvuldig met inlogcodes beveiligd.

De FACET SAFE bestaat uit een zakelijk gedeelte dat wij van FACET beheren en waarin u uw documenten kunt bekijken. Alleen de relatiebeheerders van FACET kunnen documenten uploaden en/of verwijderen. Daarnaast heeft de kluis ook een privé-gedeelte waar u zelf persoonlijke dingen kunt opslaan. Tot dit gedeelte heeft FACET géén toegang.

U wilt ongetwijfeld meer weten over de FACET SAFE. Doe dan de FACET SAFE SCAN. Maar u bent natuurlijk ook van harte welkom om hierover met ons van gedachten te wisselen.

Estate planning

U heeft (of u krijgt) te maken met een situatie die invloed heeft op uw vermogen. Denk aan het starten of staken van uw onderneming, het kopen of verkopen van uw huis, uw gezinssituatie of uw gezondheid. Daarom wilt u uw vermogen optimaal beheren en wilt u een planning maken voor de toekomst. Onze financieel en fiscaal adviseurs staan u daarin bij. Wij zoeken de juiste financiële oplossingen die passen bij uw specifieke wensen en situatie.

Vermogensoverdracht

U wilt uw vermogen fiscaal gezien zo gunstig mogelijk overdragen. Dus wilt u weten wat hiervoor de mogelijkheden zijn en welke consequenties deze tot gevolg hebben. Onze adviseurs brengen dat voor u in kaart en begeleiden u desgewenst bij de feitelijke overdracht van uw vermogen of vermogensbestanddelen. Ook gaan wij voor u het gesprek met de fiscus aan.

Levenstestament

U heeft in een testament de zaken geregeld voor als u er niet meer bent. Maar wat als u in een situatie belandt waarin u bij leven tijdelijk of langdurig geen beslissingen meer kunt nemen? Ook dat kunt u vastleggen in een zogenaamd “levenstestament” onderdeel van de FACET SAFE. Hierin regelt u bijvoorbeeld wie in een dergelijke situatie namens u bevoegd is tot handelen.

U beseft dat het hoog tijd is om uw financiële zaken voor nu en voor later in orde te brengen? Maak dan een afspraak. Wij helpen u graag verder op weg.

Subsidies en subsidiemogelijkheden

U ziet als ondernemer door de bomen het bos niet (meer) in subsidieland. Dat is jammer, want daarmee laat u wellicht kansen liggen. Maar de eerste vraag is: Hoe vind ik mijn weg in deze wirwar aan mogelijkheden, regelingen en uitzonderingen? En de vraag die daar direct op volgt: hoe dien ik een subsidieaanvraag in?

Maximaal resultaat, minimale inspanning

Wij begrijpen dat u het als ondernemer lastig vindt om dit traject in te gaan. Wij kunnen u daarbij helpen. Door samen te kijken welke subsidie bij uw plannen en uw onderneming past. En om vervolgens samen met u te inventariseren welke mogelijkheden er zijn. Een volgende stap is het opstellen van een plan van aanpak, uiteraard in nauwe samenspraak met u. Met elkaar zorgen we voor een maximaal resultaat met een voor u minimale inspanning.

Transfer Pricing

U vindt de fiscale regelgeving rondom transfer pricing knap ingewikkeld. Een extra complicatie daarbij is dat een inefficiënte of onjuiste transfer pricingstructuur zeer nadelige gevolgen kan hebben zoals bijvoorbeeld dubbele belastingheffing of hoge boetes en naheffingen. Daar zit u als ondernemer absoluut niet op te wachten.

Voor al uw vragen op fiscaal gebied:

Neem contact op »

Accountancy

Audit

Business Management ondersteuning

Personeelsdiensten