Data-analyse: 'Wordt u wakker of het afvalputje van de 1.0 controle?'

Cor van Marle RA van FACET Accountants & Adviseurs besprak in korte tijd hoe FACET data-analyse heeft opgepakt en in het kantoor ingebed.

Wat doe jij op vakantie?

Schrijf je hoofd leeg. Om extra goed te kunnen ontspannen kun je tijdens je vakantie af en toe een ‘brain dump’ doen. Neem daarvoor een eenvoudig notitieboekje mee op vakantie en schrijf alle ideeën en invallen op – noteer ze niet op je tablet of laptop, want dan is de kans groot dat je toch weer met werk bezig bent.

Een gezonde balans tussen werk en privé

Gastblog van ‘Balanscoach’ Sandra Ketterings.

Hoe realistisch kan fantasie zijn?

Deze maand stond Chamath Palihapitiya in het nieuws. De ex-topman van Facebook heeft wroeging over zijn bijdrage aan de verslavende social media die de huidige sociale structuur in de samenleving kapot maken. Dat is nogal wat. Hoe is hij tot dat inzicht gekomen? Hij moet het boek The Circle van Dave Eggers gelezen hebben. Dat denk ik dan.

Weer echte customer intimacy door privacy wetgeving

Organisaties zijn de laatste jaren steeds slagvaardiger geworden in het opslaan en gebruiken van data, ook van klanten en prospects. Het ophalen van meer persoonlijke gegevens konden zorgen voor een scherp beeld van de klant waardoor de verbinding met deze klant en het aanbod van de organisatie geoptimaliseerd werd. Het credo ‘weten wat de klant wil’ als leidraad voor het business model, was de drijfveer voor veel organisaties om met veel data en slimme algoritmes zoveel mogelijk te weten en te voorspellen over de klant. Deze vormen van customer intimacy als concurrentie strategie werd door informatie technologie steeds beter mogelijk gemaakt.
1