Business Management ondersteuning

Business modellen: voor focus en een stevige impuls

Heeft u hinder van economische turbulentie en wilt u hierop beter kunnen inspelen? Dan moet u inzicht hebben in de zaken die voor uw onderneming cruciaal zijn. Business modellen, zoals de Canvasmethode, zijn een krachtige tool om deze succesfactoren voor uw onderneming boven water te krijgen. Waar moet u op focussen? Hoe kunt u uw bedrijf een stevige impuls geven?

Canvasmodel geeft antwoorden

Het Canvasmodel geeft onder meer antwoord op vragen als: Hoe ziet mijn business model er in de praktijk uit? Welke onderdelen binnen mijn ondernemingen zijn toe aan vernieuwing? Hoe kan ik mijn bedrijfsprocessen soepeler laten verlopen?

Is uw onderneming overzichtelijk?

Wilt u uw onderneming overzichtelijk in kaart brengen? Laat ons u helpen. Samen met u zoeken we naar een business model dat bij uw onderneming past en helpen we u bij de implementatie hiervan. U kunt een afspraak maken met ons maken, wij vertellen u graag meer.

Weten wat onze klant zegt die u hierin voor ging?

Lees het verhaal van Bakker Casteleijn »

Exact Online, Yuki en Visionplanner maken het leven van ondernemers een stuk aangenamer

Exact Online en Yuki zijn online boekhoudprogramma’s waarmee een aantal administratieve handelingen is geautomatiseerd.

Yuki

Ondernemers die gebruik maken van Yuki, kunnen hun facturen naar het pakket mailen, waarna de facturen verwerkt worden. Ook is een bankkoppeling te realiseren. Dat maakt dit programma vooral geschikt voor ondernemers met meerdere vestigingen, zoals franchise-ondernemers, omdat het mogelijk is vestigingen met elkaar te vergelijken.

Exact Online en de scanservice

Ondernemers die met Exact Online werken maar ook een aantal van hun handelingen verder willen automatiseren, kunnen met het scanpakket van Exact Online aan de slag gaan.

Dankzij deze tools verlopen werkzaamheden efficiënter, is het mogelijk om altijd realtime inzicht te hebben in cijfers en kunnen ondernemers tijdig bijsturen als dat nodig blijkt te zijn.

Visionplanner

Ondernemers die nog een stap verder willen gaan, kunnen Visionplanner koppelen aan hun online boekhouding. Met Visionplanner kunnen ondernemers snel zien wat hun en resultaten zijn en bijvoorbeeld de uitkomsten van dit jaar vergelijken met die van het voorgaande jaar. Ook is het mogelijk om met Visionplanner prognoses te maken. De gegevens worden niet alleen cijfermatig, maar ook visueel weergegeven en dat maakt het voor ondernemers beter “leesbaar”.

Wilt u meer weten over deze tools?  Lees dan het interview met Agnes Veen en Niels Gravenland (Exact Online en Yuki) of het interview met Eline van der Ende (Visionplanner).

INTERVIEW WOUTER WAAIJENBERG »
INTERVIEW AGNES EN NIELS »
INTERVIEW ELINE »

Due diligence: wees goed voorbereid bij de aankoop van een bedrijf

U wilt uitbreiden, bijvoorbeeld door een bedrijf over te nemen of door een fusie of samenwerkingsverband aan te gaan. Dan wilt u wel zeker weten dat de feiten kloppen met de verhalen. Zeker bij belangrijke beslissingen is het nodig ‘gepaste zorgvuldigheid’ in acht te nemen. En laat dat nu de letterlijke vertaling van due diligence zijn. Het inschakelen van een onafhankelijke deskundige die dat kan beoordelen, is daarom een verstandige keuze.

Fiscale, juridische en commerciële aspecten van due diligence

Ons due diligence onderzoek gaat verder dan het beoordelen van de financiële positie van de andere partij. Onze adviseurs beoordelen ook de fiscale, juridische en commerciële aspecten en maken een sterkte-zwakte-analyse. Ze beoordelen of het bedrijf voldoende waarde kan toevoegen, bekijken de kritische succesfactoren en ze gaan op zoek naar eventuele ‘lijken in de kast’. Op basis van deze bevindingen gaan we met u in gesprek en steunen we u bij de besprekingen.

Onderhandelingen

Op basis van de uitkomsten van het onderzoek kunt u weloverwogen afwegingen maken en beslissingen nemen. U staat sterker bij de onderhandelingen, bijvoorbeeld over de prijs die u bereid bent te betalen. Kortom, een gedegen due diligence onderzoek betaalt zichzelf zeker terug en geeft rust.

Waarderingen

U wilt uw prijsonderhandelingen rond een bedrijfsovername natuurlijk voeren op basis van een gedegen fundament. De waardebepaling van het bedrijf in kwestie, speelt daarbij een belangrijke rol.

Wij ontwikkelden hiervoor een stappenplan waarmee ook de sterke en minder sterke punten van een bedrijf of een bedrijfsonderdeel, zichtbaar worden. Ook vertalen en analyseren we de cijfers vanuit de jaarrekening naar een winstprognose. Vervolgens kunt u samen met onze bedrijfs- en overname adviseurs bepalen wat voor u de gunstigste methode is voor het bepalen van de ondernemingswaarde en winstprognose.

Goed voorbereid op weg bij de overname van een bedrijf? Maak dan een afspraak om ervoor te zorgen dat u op het juiste moment de juiste stappen zet.

Maak afspraak »

FACET, ook uw partner voor de Duitse markt

Wilt u vanuit Nederland zelf een stap over de grens zetten bijvoorbeeld richting Duitsland? Ook dat biedt vele mogelijkheden. Maar hoe goed bent u dan op de hoogte van de manier waarop u zaken doet in Duitsland?

Wet- en regelgeving, cultuur en taal

Bij zaken doen over de grens krijgt u als ondernemer te maken krijgen met allerlei onzekere factoren. Zoals bijvoorbeeld de wet- en regelgeving die in beide landen nogal van elkaar afwijkt. Zeker op fiscaal-juridisch gebied zijn er nogal wat verschillen en die zijn niet onbelangrijk. Ook de taal en de cultuur zijn behoorlijk verschillend en die kunnen bepalend zijn voor succesvol zaken doen of niet.

Duitse taal en cultuur

Ons advies? Laat u bijstaan door één van onze specialisten op dit gebied. Zij zijn goed ingevoerd in de Duitse cultuur en zij spreken de taal. Dat kan vervelende verrassingen voorkomen en ervoor zorgen dat uw zaken soepeler verlopen.

U wilt meer weten over zaken doen in Duitsland? Neem dan contact op met onze Duitsland Desk. Wij helpen u graag op weg.

Besuch unsere website »

(Internationaal) Netwerk

U weet als ondernemer waar uw grenzen liggen. Dat is belangrijk, want zo weet u ook wanneer het tijd is om voor bepaalde vraagstukken de hulp van externe deskundigen in te schakelen. Samen op weg naar een beter resultaat, samen sterker. Als FACET herkennen en erkennen we dat. Wij zijn immers, net als u, ook ondernemer.

Specialisten

Daarom werken wij ook voortdurend samen met verschillende specialisten en organisaties binnen en buiten ons vakgebied. Zoals M&A-specialisten, advocaten, financiële planners, pensioendeskundigen en met fiscalisten in het buitenland. Betrouwbare en deskundige partijen, waar we voor de volle 100% op kunnen vertrouwen. Daarnaast zijn we aangesloten bij Nexia International, NBA, SRA, RB en Full Finance.

Dus valt uw vraag buiten ons kennisgebied? Dan is dat geen enkel probleem.

Wilt u meer over de verschillende organisaties weten?

Bezoek dan gerust hun website:

Of lees onderstaande interviews:

Interview met Sharewater»

Sparringpartner voor accountants- en administratiekantoren

Bij FACET kunnen wij u helpen uw blikveld te verbreden. Zo kunt u de problematiek waarmee u geconfronteerd wordt, beter overzien. Wij treden graag op als uw sparringpartner, bijvoorbeeld bij vraagstukken op het gebied van:

  • Herstructureringen
  • Omzetten eenmanszaak of Vof naar BV
  • Belastingcontroles
  • Afgeven van verklaringen
  • Fiscale vraagstukken.

Zo kunt ook u uw klanten helpen om beter te ondernemen. Meer weten?

Maak afspraak »

Accountancy

Audit

Fiscaal

Personeelsdiensten